Café Jedna

(cafejedna.cz)

El Café Jedna és enorme i té lloc de sobres per anar-hi amb nens petits. És als baixos del Veletržní Palác (Palau de Fires), un edifici de la Galeria Nacional dedicat a l’art dels segles 19, 20 i 21. Per tant és el lloc natural per aturar-se si visiteu aquest museu.

El cafè en si està en un espai que és això, funcionalista, o sigui enorme, sense més decoració que els angles rectes de la construcció, tot pintat de blanc amb pilars i sostres de formigó i parets de vidre que inunden el lloc de llum.

O sigui que si sou de llocs petits i acollidors aquí trobareu just el contrari. Ara bé, hi ha taules ovals per a deu persones, ideals per a grups, i també és un lloc idoni per anar amb canalla petita, perquè hi ha lloc de sobres i està preparat.

Els cafès, tots també sense cafeïna, i el tes són bons, la gestió la fan la gent de mamma coffee, d’eficàcia demostrada. La cuina és molt limitada, els fanàtics de l’esmorzar amb ou esteu avisats. Hi ha una sopa del dia, una quiche, l’inevitable humus, sandvitxos de rosbif i pastissos, la babovka txeca (pa de pessic) i coses cuquis com ara pastís de banana, pastanaga, formatge, xocolata. La carta de begudes és llarga en cafès, infusions, cerveses i sidres, però curtíssima en vins i tots del país, o sigui mediocres i barats.