La dona icònica de l’Art Nouveau la va crear un pintor txec, Alphonse Mucha a París en el tombant del segle XIX al XX, a partir de cartells amb l’actriu Sarah Bernhardt, la gran dama del teatre de l’època. La femme fatale, princesa, sacerdotessa. És un estil que hem vist en capses de galetes, ampolles de xampany i mil aplicacions. S’exposen pòsters de l’època a Praga i quedaran exposats fins al 2023, a l’Obecní Dům, associats al nom de Lendl, el col·leccionista, una vella glòria del tennis txec que va decidir invertir en això. Si té sentit veure art infinitament reproduït és cosa de cadascú, però és revelador que parlin de l’experiència “immersiva”, com si la contemplació del pòster no fos suficient.
D’altra banda, i sense relació organitzativa amb l’anterior, durant tot l’any hi ha obert un establiment que s’autodenomina Museu Mucha, que és un exemple no de museu amb botiga annexa sinó de tot el contrari. Mentre part de l’obra de Mucha troba aquesta explotació comercial, amb una altra part és tot el contrari. La segona part de la vida el pintor la va dedicar a pintar l’Epopeia dels eslaus, una vintena d’enormes quadres sobre la història dels txecs i els eslaus, fets entre 1910 i 1928. Actualment estan tancats en un magatzem, s’espera la construcció d’un lloc específic dedicat a l’exposició.